צעצועים לילדים – מהי המתנה המושלמת לגילאי 4-5?

כל הורה לילדים שכבר הגיעו לגילאי 4-5 יודע שבגיל הזה הילדים כבר "גדולים" – הם עומדים על שלהם, דעתניים ויודעים היטב מה הם רוצים. מבחינה "משחקית" כבר קל יותר למצוא להם מתנות וההיצע בחנויות הצעצועים כבר ניכר. אנחנו מהצד של המבוגר האחראי תמיד נשאף לאתגר אותם ולמצוא דרכים ומשחקים שגם יסבו להם הנאה אך בו בזמן יתנו גם ערך מוסף חינוכי – ערכי ויצירתי. על מנת לעשות סדר באפשרויות הרבות העומדות בפניכם ולמקד אתכם – מרגע שאתם נכנסים לחנות המשחקים הקרובה אליכם, קיראו את הכתבה הבאה ובפעם הבאה שתיכנסו לחנות צעצועים תדעו מיד לאן לגשת.
צעצועים ספורטיביים
אומנם ילדים בגילאים המדוברים אינם רצים מרתונים, אך יש להם לא מעט אנרגיה לפרוק במהלך היום. ככל שהם יתעייפו יותר כך גם ישנו יותר טוב בלילה ויקומו רעננים ביום שלמחרת. לכן, מומלץ שלכל ילד יהיה צעצוע אחד שייחשב לצעצוע "ספורטיבי" כמו אופניים מיוחדים לילדים – אשר בדרך כלל מגיעים בלי פדלים והתנועה בהם מתבצעת על ידי הרגליים. על מנת למצוא אופניים מתאימות אין צורך לחפש רחוק רוב חנויות הצעצועים באשר הן מציעות שלל של אופניים לגילאים אלו וגם לגילאים מבוגרים יותר.
צעצועי הרכבה
בין הסוגים האלה של הצעצועים ניתן למצוא את הלגו המפורסם – עליו רובנו גדלנו, יחד עם הפליימוביל וצעצועים חדשים יותר כגון "מגה בלוקס" ועוד מותגים פחות מוכרים. חנויות הצעצועים עצמן מציעות אף הן משחקים גנריים – לא ממותגים אשר זמינות לכל חפץ. כאשר קונים משחק כזה לילד יש לוודא תחילה כי הוא אינו נוהג להכניס חלקים קטנים לפיו – בדרך כלל גלאי 4-5 כבר אינם עושים זאת, אך תמיד יש יוצאי דופן וחשוב להיזהר ולבדוק לפני. ערך המוסף של משחקים אלו בא לידי ביטוי ביצירתיות וביכולות האלתור שהן מפתחים אצל הילדים – אם אתם רוצים ילד מהנדס – התחילו במגה בלוקס, התקדמו ללגו וסיימו איפשהו שם בעתיד עם בלוקים אמיתיים.

פאזלים וצביעה
דפי צביעה ופאזלים, הם מסוג המשחקים שהכי מעודדים סבלנות אצל ילדים קטנים. הישיבה על הרצפה או מול שולחן עם צבעים מכניסה את הילד לעולם הפנימי שלו, לעיתים אף ניתן לשמוע אותם מהמהמים איזה ניגון מוכר. העבודה עם צבע וההתעסקות עם הידיים אף עוזרת להם לפתח קורדינציה ויכולות שליטה במוטוריקה עדינה. לעומת זאת, פאזלים מעודדים חשיבה צורנית וטכנית, כמו גם פיתוח של הזיכרון ויכולת שליפת הנתונים מהמוח.

Comments are closed.